تسلیت رهبر معظم انقلاب و روحانی به مناسبت در گذشت ملوانان نفتکش


پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
 در پی جان باختن کارکنان نفتکش
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفتکش را تسلیت گفتند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
حادثه‌ تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفتکش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و تسلی و آرامش دل‌های غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دل‌های مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای/ ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۶


از سوی هیأت دولت امروز عزای عمومی اعلام شد
در پی بروز حادثه تأسفبار برای نفتکش ایرانی سانچی و جان باختن دریانوردان دریادل کشورمان، هیأت دولت با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، نقش‌آفرینان صنعت دریانوردی و صنعت نفت کشور و عموم ملت ایران، امروز  دوشنبه 25 دی‌ماه 96 را عزای عمومی اعلام کرد. به گزارش ایرنا، در بیانیه هیأت دولت خطاب به ملت شریف ایران آمده است: بار دیگر مردم ایران داغدار جمعی از فرزندان سختکوش و فداکار خود شد.دریانوردان دریادلی که در مسیر انجام مأموریت و تلاش برای پیشبرد اهداف کشور و بر اثر سانحه‌ای دردناک جان به جان آفرین تسلیم کردند و به جمع شهیدان خدمت پیوستند. هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، نقش‌آفرینان صنعت دریانوردی و نفت کشور و عموم ملت ایران،امروز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه 1396 را عزای عمومی اعلام می‌کند.